Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu niż przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy reklamowe Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz również pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście opracować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie oraz łatwy.